CONDITIILE CONTRACTULUI SI ALTE NOTE IMPORTANTE:

 

Acest bilet nu este valabil si nu va fi acceptat pentru transport decat daca a fost achizitionat de la transportator sau un agent autorizat al acestuia.

 

Nota: In cazul in care calatoria include o destinatie finala sau o escala intr-o tara, alta decat tara de plecare, se aplica Conventia de la Varsovia care guverneaza si in cele mai multe cazuri limiteaza raspunderea transportatorilor pentru moartea sau ranirea pasagerului, precum si pierderea sau deteriorarea bagajelor. A se vedea notele referitoare la “Limitarea responsabilitatii pentru daune provocate pasagerilor” si “Limitarea responsabilitatii pentru daune provocate bagajelor”.

 

1. Asa cum este utilizat în acest contract, “bilet” inseamna acest bilet de calatorie si buletinul de bagaj, sau acest document de ruta daca se utilizeaza in cazul unui bilet electronic, din care fac parte prezentele conditii si note, “expeditie” este echivalent cu transport, “transportator” inseamna toti transportatorii aerieni care transporta sau se angajeaza sa transporte pasagerul sau bagajul sau conform prezentei, sau sa presteze orice alte servicii legate de acel transport aerian, “bilet electronic” inseamna Documentul de Ruta emis de transportator sau in numele lui, cupoane electronice si daca este aplicabil, un document de imbarcare. “Conventia de la Varsovia” inseamna Conventia pentru Unificarea unor Reguli Legate de Transportul Aerian International, semnata la Varsovia in 12 octombrie 1929, sau aceasta conventie, asa cum a fost ea amendata la Haga in 28 septembrie 1955, oricare dintre ele are aplicabilitate.

 

2. Transportul efectuat in baza acestui bilet este supus regulilor si limitarilor de responsabilitate stabilite de Conventia de la Varsovia, in afara de cazul in care transportul nu este un transport international asa cum este definit in Conventie.

 

3. In masura in care este compatibil cu cele de mai sus, orice transport si orice alte servicii efectuate in baza prezentului bilet, de catre fiecare transportator, sunt supuse: a) prevederilor continute in acest bilet; b) tarifelor aplicabile; c) conditiilor de transport ale transportatorului si reglementarilor care constituie parte integranta din acestea (disponibile la cerere la agentiile transportatorului), exceptand transportul intre un punct din Statele Unite sau Canada si orice punct din afara acestora, pentru care se aplica tarifele in vigoare in aceste tari.

 

4. Numele transportatorului poate fi abreviat in bilet, numele intreg sau abrevierea lui fiind trecute in tarifele, conditiiile de transport, regulamentele sau orariile transportatorului; adresa transportatorului va fi aeroportul de plecare indicat in bilet in dreptul primei abrevieri a numelui transportatorului; escalele
prevazute sunt acele locuri indicate in acest bilet sau aratate in orariile transportatorului ca escale programate pe ruta urmata de pasager; transportul care se realizeaza succesiv de mai multi transportatori este considerat o singura operatie.

 

5. Un transportator care emite un bilet pe liniile altui transportator actioneaza numai ca reprezentant al acestuia din urma.

 

6. Orice exonerare sau limitare a responsabilitatii transportatorului se va aplica si in favoarea agentilor, prepusilor si reprezentantilor acestei persoane.

 

7. Bagajul inregistrat va fi eliberat purtatorului buletinului de bagaj. In timpul efectuarii transportului international, reclamatia trebuie facuta transportatorului in scris dupa descoperirea pagubei, dar in termen de cel mult 7 zile de la data primirii bagajului deteriorat; in caz de intarziere, reclamatia trebuie facuta in cel mult 21 de zile de la data livrarii bagajului. Vedeti conditiile generale de transport ale companiei pentru transportul intern.

 

8. Durata de valabilitate a biletului este de un an de la data emiterii, în afara de cazul cand este prevazut altfel in bilet, in tarifele, in conditiile de transport si reglementarile transportatorului. Tariful mentionat in bilet poate fi modificat inainte de inceperea calatoriei. Transportatorul are dreptul sa refuze transportul daca nu a fost platit tariful aplicabil.

 

9. Transportatorul se angajeaza sa depuna eforturi pentru a transporta pasagerul si bagajul cu toata promptitudinea rezonabila ceruta. Orele indicate in orarii sau in alta parte nu sunt garantate si nu fac parte din acest contract. Transportatorul poate sa-si substituie fara preaviz alti transportatori sau sa utilizeze alte avioane si poate sa modifice sau sa suprime, in caz de necesitate, escalele prevazute in bilet. Orariile pot fi modificate fara preaviz. Transportatorul nu isi asuma nici o raspundere pentru asigurarea conexiunilor

 

10. Pasagerul este obligat sa se conformeze tuturor prescriptiilor guvernamentale referitoare la calatorie, sa prezinte documentele de intrare/ iesire si alte documente cerute si sa soseasca la aeroport la ora fixata de transportator sau, daca nu s-a fixat o ora, in timpul necesar indeplinirii formalitatilor legate de plecare.

 

11. Nici un agent, prepus sau reprezentant al transportatorului nu este autorizat sa modifice sau sa suprime vreuna din prevederile acestui contract.

TRANSPORTATORUL ISI REZERVA DREPTUL SA REFUZE TRANSPORTUL ORICAREI PERSOANE CARE SI-A PROCURAT UN BILET PRIN VIOLAREA LEGII APLICABILE SAU PRIN NERESPECTAREA REGULILOR TARIFARE ALE TRANSPORTATORULUI. LIMITAREA RESPONSABILITATII PENTRU DAUNE PROVOCATE PASAGERILOR

 

In cazul in care calatoria include o destinatie finala sau o escala intr-o alta tara decat tara de plecare, prevederile Conventiei de la Varsovia se pot aplica pentru intreaga ruta incluzand tronsoane interne ale

tarii unde s-a facut escala sau a tarii de destinatie. Pentru pasagerii care calatoresc spre/ dinspre/ cu escala pe teritoriul Statelor Unite ale Americii, Conventia si anumite contracte speciale de transport incluse in reglementarile tarifare aplicabile, prevad ca responsabilitatea unor transportatori in cazul decesului sau al ranirii pasagerului sa fie limitata la suma de 75.000 USD/ pasager*, cu conditia sa nu fie produse din neglijenta transportatorului. Pentru pasagerii care calatoresc cu companii aeriene care nu participa in astfel de contracte speciale sau a caror calatorie nu se face spre/ dinspre/ cu escala pe teritoriul Statelor Unite ale Americii, obligatiile transportatorului in cazul decesului sau ranirii acestora se limiteaza in cele mai multe cazuri la suma aproximativa de 20.000 USD. Numele companiilor care participa in astfel de contracte speciale se gasesc la toate Agentiile transportatorului si pot fi studiate la cerere. Pentru protectia lor suplimentara, pasagerii pot apela la serviciile unei companii de asigurari. Aceasta asigurare nu este influentata de obligatiile transportatorului care decurg din Conventia de la Varsovia sau din contracte speciale. Pentru informatii suplimentare, va rugam sa contactati compania dumneavoastrã aeriana sau reprezentantul companiei de asigurari.

*Nota: Limitarea responsabilitatii la suma mentionata de 75.000 USD trebuie sa fie inteleasa ca incluzand onorariile si taxele de justitie. In cazul in care o instanta ar fi angajata intr-un stat unde legea aplicabila prevede ca onorariile si taxele sunt atribuite separat, limita va fi de 58.000 USD la care se vor adauga onorariile si taxele de justitie.

LIMITAREA RESPONSABILITATII PENTRU DAUNE PROVOCATE BAGAJELOR

Responsabilitatea pentru pierderea, intarzierea sau deteriorarea bagajelor este limitata, cu exceptia cazurilor in care, in prealabil s-a facut o declaratie speciala de valoare si s-au platit taxele aferente. Pentru majoritatea calatoriilor internationale (inclusiv tronsoanele interne ale acestora) obligatia transportatorului este limitata la suma de aproximativ 20 USD/ kg pentru bagajele inregistrate si 400 USD/ pasager pentru bagajele neinregistrate. Pentru pasagerii care calatoresc numai in interiorul SUA, legile federale prevad ca suma sa fie de cel putin 2.800 USD/ pasager. Anumiti transportatori nu isi asuma raspunderea pentru transportul obiectelor fragile, de valoare sau perisabile. Informatii suplimentare pot fi obtinute de la transportator.

NOTA PRIVIND TAXE SAU ALTE SUME/COSTURI IMPUSE DE ANUMITE TARI
Pretul acestui bilet poate sa includa un numar de taxe sau alte sume/ costuri impuse de catre guverne si serviciile oficiale diverse, reprezentand uneori o parte semnificativa a costului transportului aerian. Aceste taxe sau alte sume/ costuri sunt fie incluse in tarif, fie indicate in casetele „TAX/ FEE/ CHARGE” ale biletului. In unele cazuri se poate solicita pasagerului plata unor taxe sau alte sume/ costuri care nu au fost insa percepute de la acesta. Urmatorul aviz nu se refera la biletele vandute in Statele Unite pentru transport cu punct de origine in Statele Unite.

IMBARCARE RESPINSA DATORITA OVERBOOKING
In acele tari unde sunt in vigoare reglementarile referitoare la compensarea in caz de neacceptare la imbarcare, transportatorii aplica planuri de compensare pentru pasagerii cu rezervari confirmate care nu sunt acceptati la imbarcare datorita lipsei de locuri urmare a suprarezervarii. Detalii referitoare la aceste planuri sunt disponibile la birourile companiilor aeriene.

Ora de imbarcare la aeroport pentru formalitatile de imbarcare.
Orele aratate pe acest bilet sau pe itinerariul de zbor, dupa cum este cazul, sunt orele de plecare ale avionului. Ora de prezentare la aeroport pentru formalitatile de imbarcare indicata de transportator sau in orarul de zbor al companiei, reprezinta ora pana la care pasagerii pot fi acceptati pentru calatorie, permitand timpul necesar pentru indeplinirea tuturor formalitatilor. Zborurile nu pot fi retinute pentru pasagerii care sosesc tarziu si transportatorul nu isi asuma responsabilitatea in cazul neimbarcarii datorate intarzierii.

BAGAJUL:
Bagajul inregistrat: Pasagerilor li se permite de obicei gratuit un bagaj inregistrat a carui limita poate diferi functie de companie, clasa sau/ si ruta. Pot fi aplicate taxe suplimentare pentru bagaj excedentar, peste bagajul admis gratuit. Va rugam sa consultati agentul dumneavoastra de voiaj sau compania aeriana transportatoare pentru informatii suplimentare.
Bagajul de cabina: Pasagerilor li se permite un bagaj de cabina gratuit, a carui limita poate diferi functie de compania, ruta si/ sau tip de avion. Se recomanda ca bagajul de cabina sa fie cat mai mic. Va rugam sa consultati agentul dumneavoastra de voiaj sau compania aeriana transportatoare pentru informatii suplimentare. De asemenea, puteti consulta site-urile companiilor aeriene, precum si: http://www.iata.org/bags

Articole periculoase in bagaje: Din motive de securitate, articolele periculoase nu trebuie luate de pasageri in bagajele lor. Articolele interzise includ si nu se limiteaza la: gaze sub presiune, materiale corozive, materiale explozive, substante lichide si solide inflamabile, materiale radioactive, materiale oxidante, otravuri si substante periculoase, serviete si genti diplomat cu sistem de alarma incorporat.

Adresa Web: http://www.iata.org/worldwide/europe/romania

Conditii generale de comercializare a biletelor de transport aerian

 

Informatiile pe care agentia de turism vanzatoare este obligata sa le ofere pasagerilor care achiziţioneaza bilete de avion sunt urmatoarele:

 

1. Natura zborului: regulat/ charter/ low cost (rezervare efectuata in alta parte decat in CRS)
2. Costul biletului defalcat: pret de baza, taxe aeroport, taxa de serviciu etc.
3. Conditiile tarifare ale biletului:
a. Posibilitatea de a se modifica datele de calatorie si in ce conditii;
b. Posibilitatea de a se rambursa partial sau total contravaloarea biletului si in ce conditii;
c. Conditiile de emitere a biletului cu un minim de timp in avans;
4. Tip bilet emis: electronic/ tiparit
5. Cantitatea de bagaje pe pare pasagerul are dreptul sa o transporte gratuit, atat ca bagaj de mana, cat si ca bagaj de cala, precum si costul/ kg al bagajului care depaseste greutatea admisa
6. Orele de operare, decolare, aterizare, escala
7. Itinerariul de zbor
8. Compania aeriana care opereza pe ruta solicitata
9. Timpul minim necesar de prezentare la ghiseul de imbarcare
10. Informatii in cazul pierderii biletului
11. Moneda de emitere a biletului: LEU/ EURO
12. Modalitatea de plata: cash, card, factura
13. Nivelul taxelor de serviciu pentru:
a. Emitere a biletului
b. Reemitere
c. Schimbare data de rezervare
d. Rambursare totala sau partiala a biletului
e. Alocarea locului in avion

14. Dupa emiterea biletului de calatorie, toata responsabilitatea privind efectuarea calatoriei revine companiei aeriene.

15. Se recomanda pasagerilor verificarea conditiilor de calatorie cu 24 de ore inainte de data de operare
(call center aeroport, site companie transportatoare, agentie de turism)

Va ajutam sa va obtineti viza

Inainte de calatoria dumneavoastra, verificati daca este necesara viza pentru tara pe care intentionati sa o vizitati. In cazul in care aveti nevoie de aceasta, trebuie sa luati in calcul intre 6-8 saptamani pentru prelucrarea documentelor si aprobarea vizei. Fiti constient de faptul ca unele tari nu va vor permite/ aproba intrarea, daca pe pasaport este indicat faptul ca ati vizitat anumite tari, sau in cazul in care pasaportul dumneavoastra expira in timpul vizitei.

Doriti sa aflati daca se aplica obligatitivatea vizei in tara pe care planuiti sa o vizitati? In cazul in care aveti nevoie de viza, va putem ajuta bucurosi sa o obtineti. Mai mult decat atat, va putem consilia in ceea ce priveste completarea diferitelor formulare si in obtinerea documentelor necesare calatoriei dumneavoastra, ca spre exemplu Scrisoarea de Invitatie.

Sugestii de calatorie

 

Documente
Faceti trei fotocopii biletelor de avion, pasaportului, permisului de conducere si cartilor de credit pe care intentionati sa le luati cu dumneavoastra. Lasati o copie acasa, cel de-al doilea exemplar la birou si, cel de-al treilea, in bagaj. Ar trebui sa aveti, de asemenea, numerele de telefon ale companiilor cardurilor de credit pe care le folositi, precum si numarul de la ambasada tarii care a emis pasaportul in tara de destinatie. In cazul in care pierdeti oricare dintre documente, acest lucru va facilita inlocuirea lor.

 

Medicatie
Verificati in prealabil cu medicul dumneavoastra sau cu institutiile guvernamentale abilitate (Ministerul Sanatatii) despre cerintele de imunizare si focare recente de boala atunci cand vizitati tarile mai putin dezvoltate. Unele vaccinari trebuie sa fie efectuate din timp, motiv pentru care trebuie sa alocati intre 6-8 saptamani inaintea plecarii pentru verificarea si dezvoltarea imunitatii. Adresati-va medicului dumneavoastra pentru a va prescrie o reteta pentru medicamentele necesare de care puteti avea nevoie si asigurati-va ca aveti destule medicamente la dumneavoastra, pentru cateva zile, in cazul in care sunteti separat de bagaj.
Pentru a evita posibilele incalcari ale legii, luati medicamentele in ambalajul lor original si etichetate, impreuna cu o scrisoare de la medic afirmand necesitatea acestora. Daca nu sunteti sigur de legalitatea unui medicament intr-o tara, consultati ambasada sau consulatul tarii respective inainte de calatorie. Pe langa retete este recomandat ca in bagajul de mana sa aveti obiecte de toaleta precum si imbracaminte pentru o zi. Cand apa locala nu este recomandata, consumati exclusiv bauturi imbuteliate. Evitati gheata si legumele proaspete si mancati doar fructe a caror coaja le acopera integral. Verificati informatiile meteorologice locale si luati-va imbracaminte adecvata. De asemenea, verificati obiceiurile locale, protocoale si “ce se face” si “ce nu se face”.

Bagaj
Etichetati fiecare bagaj. Rezervati transportul de la/ la aeroport si asigurati-va ca respectati orele indicate pentru check-in la aeroportul de plecare, fiti punctuali. Asigurati-va ca stiti politicile companiei aeriene cu privire la bagajul de mana si de cala, rezervarea locurilor in prealabil si procedurile de imbarcare.

 

Dispozitive tehnice
Lista verificare laptop: Grupati si fotocopiati toate e-mailurile si codurile de acces la serviciile online (in caz de furt), stergeti sau limitati accesul la informatii confidentiale stocate pe computerul dumneavoastra; notati-va numerele de identificare ale calculatorului si perifericelor; etichetati fiecare echipament cu informatii de contact; impachetati toate accesoriile necesare (baterii, cd-uri, memory stick-uri, convertor voltaj si priza, adaptor linie telefonica).

 

Moneda
Inainte de plecare, schimbati o cantitate mica de bani in moneda locala, pentru a va permite folosirea unui telefon, accesul intr-un grup sanitar, cumpararea de produse alimentare sau plata unui taxi la sosire.